Děti mnohdy neví, jak se správně učit. Některé se špatně se soustředí, nevyužívají správě možností mozku a paměti. Některé učení baví a chtěly by poznávat nové postupy. Rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem je v maličkostech. Naším cílem je pomoc dětem naučit je postupy snadnějšího a efektivnějšího učení a lepší paměti s využitím moderních poznatků o mozku a paměti. Proto ve dnech 21. a 28. února proběhly projektové dny na toto téma v šestých třídách. V první části semináře jsme s žáky diskutovali, proč se vlastně učí a co by chtěli dělat, až budou dospělí. Mluvili jsme o smyslu učení. S žáky jsme se také bavili o růstovém myšlení a hledání vnitřní síly. S tím, že dělat chyby (nebo být odlišný) je normální. Důležité je, se z chyb poučit a zkusit to znovu. Nevzdávat se. V případě těžké situace se nebát, říct si o pomoc. Druhá část semináře byla zaměřena na typologii učebních stylů, strategie učení a myšlenkové mapy. Každý se učíme trochu jinak. Pro sebepoznání si žáci dále udělali typologii učebního stylu a zjistili své vhodné strategie učení. V závěru semináře si žáci nakreslili myšlenkovou mapu k tématu učení a seznámili se s pravidly efektivních poznámek. Své poznatky žáci následně probírali s třídními učitelkami v hodinách českého a anglického jazyka a výchovy ke zdraví.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.